Jak produkowane są meble?

Produkcja mebli rozpoczyna się od wizji. Plan definiuje to, jak mebel będzie wyglądał, określa jego charakter, styl i wygląd. Podczas jego tworzenia niezwykle ważne jest zatem wyczucie estetyki reprezentowane przez projektanta. Taki plan łączy się z najlepszymi komponentami i surowcami (takimi jak na przykład płyta meblowa), aby stworzyć mebel, który zachwyci klientów.

Projekt jest podstawą, która odpowie na potrzeby przyszłych użytkowników. Zaakceptowany, trafia następnie do technologów i modelarzy, którzy przełożą go na konkretne funkcje i precyzyjne parametry. Na podstawie rysunków tworzy się prototyp mebla, który podlega wszelkim poprawkom, zmianom i dopasowaniom.

Zadaniem modelarzy staje się bowiem to, aby prototyp dopracowany był w takim stopniu, by jako najlepszy mebel sprostał oczekiwaniom klientów. Stworzenie prototypu umożliwia sprawdzenie, czy dana konstrukcja jest w stanie utrzymać ciężar przyszłych użytkowników, a także to, czy prezentuje się odpowiednio.

Jednocześnie technolodzy opracowują założenie konstrukcyjne w sposób precyzyjny, co pomaga im zdefiniować docelowe wymiary, a także dobrać właściwe materiały. Jeśli uznają, że prototyp wymaga kolejnych poprawek – odsyłają go do modelarzy.

W kolejnych etapach modelem mebla zajmują się kolejni pracownicy, z kolejnych działów. Tworzą konstrukcję mebla, to znaczy jego stelaż, który oklejają w odpowiedni sposób. Stelaż jest bazą mebla – musi być trwały i wytrzymały. Na nim monterzy umieszczają niezbędne mechanizmy oraz okucia. Natomiast klejarze na stelaż nakładają odpowiednio dobraną piankę.

Pianki poliuretanowe oraz wysokoelastyczne służą do wypełniania siedzisk i oparć, aby stworzyć przyjemne i komfortowe miejsce do siedzenia. Na tak zbudowany stelaż zakładany zostaje pokrowiec z przygotowanych wcześniej formatek. Części pokrowca trafiają jeszcze do szwalni, gdzie dobierane są odpowiednia grubość i rodzaj igieł. Następnie wkraczają tapicerzy, którzy przygotowują obicia. Wszystko sprawdzane jest przez kontrolera jakości, który decyduje o tym, czy produkt nadaje się do sprzedaży.